Nyilvánvalóan az iparág írott és íratlan szabályai valahogy nem elég szigorúak, ezért létrehoztam egy listát, mely segítheti Önöket abban, hogy tájékozottak legyenek, amikor Lakberendezőt választanak legközelebb

Sipaki Annamária lakberendező Szentendre

Sipaki Annamari - Lakberendező, aki összehozza a stílusát, személyiségét és a büdzsét…PONTOSAN.

Több, mint 15 év alatt 100 fölötti azoknak a projekteknek a száma, amiken dolgoztam. Mindig igyekeztem a maximálisat kihozni magamból is és a büdzséből is. Mindig jól bántam az ügyfeleimmel. Valószínűleg ez az egyik oka annak, hogy sikerült egy visszatérő ügyfélkört kiépítenem.

Az évek alatt azonban nem tudtam nem észrevenni, hogy hányan választanak kétes vállalkozásokat/lakberendezőket, hogy álmaik otthonát létrehozzák, csak és kizárólag azért, mert őrülten alacsony árat adtak meg.

Mondhatom bátran, mindent láttam már, amit ebben a szektorban látni lehet. Sajnálatos módon, az évek alatt nem egy ügyfél jött úgy hozzám, hogy a félig kész munka inkább félig elbaltázott volt: eltűnt a lakberendező, szétesett minden, hónapokkal elhúzódott a befejezés, a végső számlák, amik az eredeti megállapodás sokszorosát követelték ilyen-olyan indokkal, a lakberendező nem az ügyfél, hanem saját stílusát próbálta ráerőltetni a megrendelőre, és még sorolhatnám.

Az iparág írott és íratlan szabályai nem elég szigorúak

Mielőtt eldöntené, hogy melyik lakberendező céget bízza meg otthonának ki/átalakítására, használja bátran a cikk végén szereplő ingyenes LAKBERENDEZŐI FÜZET feliratkozást , és ragaszkodjon hozzá, hogy a munkára felvett cég MINDEN EGYES PONTNAK megfeleljen. Ha ezt megteszi, jó esélye van rá, hogy pontosan azt fogja kapni, amiért fizetett.

Az ügyfél nem megfelelő tájékoztatása

Ahogy mondtam, eleget láttam már. Hadd meséljek el csak egy pár történetet a sok közül, amely saját tapasztalatomon alapul, és ahol olyan problémákat kellett helyre raknom, amit valaki más elrontott. Az első példa egy olyan lakberendezőről szól, aki nem tájékoztatta az ügyfelét kellőképpen. Nálunk korrekt, mindenre kiterjedő tájékoztatás van, mert az ellenkezője megbocsáthatatlan, nem tolerálható, ELFOGADHATATLAN…

Már az első telefonhíváskor tudtam, hogy Zsuzsa felújítási projektje komoly bajban van

A kivitelezők a munka megkezdésekor rengeteg, apró részletre vonatkozó kérdéssel árasztották el Zsuzsát. Meddig tartson a burkolat? Milyen alacsonyan lógjon be a lámpa a nappaliba? 3 tekercs tapéta van, az nem elég a teljes szobára, hogyan tegyük fel? Élvédőzzenek vagy ne? Hol lesz a burkolatváltó, és főleg milyen lesz? T? H? Az üvegfal U-profillal lesz a tusolónál rögzítve? Alul? Fölül? Oldalt?

Zsuzsának zúgott a feje a sok kérdéstől, aminek a felét nem is értette, és főleg fogalma sem volt, hogy mit válaszoljon. Kiviteli terve nem volt természetesen. Miért? Miután kifizette a koncepció terveket (elnagyolt ötletek a tér jövőbeli alakulásáról) a lakberendező befejezettnek tudta le a munkát. A kivitelező megérkezésekor merült fel először Zsuzsában, hogy tulajdonképpen a munka fele volt ez csak. Felhívta a lakberendezőt, aki elmondta, hogy nagyon szívesen elvállalja a kiviteli tervek elkészítését is, nagyjából hasonló áron, mint amennyiért a koncepció tervek készültek.

A lakberendező kutya kötelessége az ügyfelét teljes körűen tájékoztatni minden lehetséges és lehetetlen dologról. Rögtön a munka elején meg kell mondani őszintén, hogy nézze Zsuzsa, amit Ön szeretne az ennyibe fog kerülni. Ebbe bele tartozik ez meg ez meg ez. Ez meg nem, és ez sem. De opcionálisan ezt is megrendelheti, mert attól jobb/egyszerűbb/költséghatékonyabb lesz a munka. Ön meg boldogabb. És mi is. Ezt várják az ügyfeleink egy profitól. Teljes joggal.

Éva egy olyan lakberendezőt bízott meg, akit a barátai ajánlottak jó szívvel. A hölgy még az év lakberendezője címet is elnyerte nem is egyszer

Elkezdődött a közös munka, és minden rendben zajlott. Elkészültek a koncepció tervek is. Ilyenkor az ügyfelek előszeretettel vetik magukat bele mindenbe, ami lakberendezés. Éva vett egy csomó lakberendező újságot, és kis híján sokkot kapott, amikor lapozgatás közben meglátta a saját lakását az egyik magazinban.

Ez meg hogy lehetséges? Ez nem lehet az ő lakása, hiszen az még csak papíron létezik, ez a másik meg be van már fotózva valahol máshol! Telefonálni kezdett, és néhány beszélgetés után kiderült, hogy a lakberendező hölgy kitalált egy egyszerű de nagyszerű – és etikailag sok szinten megkérdőjelezhető - szisztémát: minden évben összerakott egy akkor trendi koncepciót: színeket, formákat, anyagokat, bútorokat, világítást, stb. Majd mindenkinek ugyanazt “tervezte” be.

Szilvi büdzséje kötött volt, tovább nem lehetett nyújtani. Vagy mégis?

Szilvi évekig spórolt, hogy gyönyörű első otthonát igényeinek megfelelően újíthassa fel. Megállapodott egy lakberendezővel, aki a tervezési és kivitelezésfelügyeleti munkákat is elvállalta, de sosem készült büdzsé tervezet, így a munkák közepén derült ki, hogy a rendelkezésre álló pénz bizony elfogyott. A rossz pénzügyi tervezés, vagy a tervezés hiánya ugyanolyan rossz design munkát eredményez, mint egy hanyag vagy szakmai tudást nélkülöző tervezési munka.

Józsi több volt, mint elfoglalt ahhoz, hogy járja az üzleteket, falszínt válasszon, és egyeztessen a kivitelezőkkel. A felesége 7 hónapos várandós volt. Ám az általuk választott sztár lakberendező túl elfoglalt volt ahhoz, hogy felvegye a telefont, megválaszolja az ad hoc kérdéseket, problémákat, vagy találkozzon velük egy 24-48 órás egyeztetési idővel. Fontos már a megbízás elején tisztázni az elvárásokat, és számon kérni az ígéreteket. Ne alkudjanak meg kevesebbel!

Egy novellás könyvet tudnék teleírni az ehhez hasonló, kollégáktól és megrendelőktől hallott történetekkel. A probléma annyira elterjedt, hogy felajánlok egy évek során összegyűjtött anyagot arról, hogy kicsit jobban tájékozódhassanak, hogyan ne kövessék el ezeket a hibákat, hogyan spóroljanak meg sok száz ezer forintos (és ennél jóval nagyobb) hibákat, és végül hogyan szabjanak határt annak, hogy sétáló pénztárcának nézzék Önöket, és a beígért határidő után 3 hónappal készüljön el az otthonuk vagy soha!

Hogyan válasszuk ki a megfelelő Lakberendezőt — ELSŐRE”

Ez a kis tájékoztató füzet körvonalazza azokat a lakberendezési szabályokat, amely alapján ELŐZETESEN tájékozódhat arról, hogyan lehet az Ön számára legmegfelelőbb, minden szakmai kívánalomnak megfelelő lakberendezőt kiválasztani, és ami alapján megbizonyosodhat arról, megkapja-e azokat a szolgáltatásokat, amelyeket kíván, szükségesek ahhoz, hogy a munka befejezett legyen. Mielőtt megbízna egy lakberendező céget, hogy az otthonán dolgozzon, vegye elő a listát, és RAGASZKODJON HOZZÁ, hogy minden egyes kívánalomnak eleget tegyen a jelöltje. Csak is ebben az esetben számíthat arra, hogy a munka kitűnően lesz elvégezve, és az Ön számára is egy kellemes élmény lesz a teljes munkafolyamat, és pontosan azt kapja, amiért fizetett.

Üdvözlettel,

Sipaki Annamari

Tulajdonos

www.designdetox.hu