Hogyan lehet kitűnni a tömegből, és magunkat úgy bemutatni, hogy az az egyéniségünkről is árulkodjon, és persze informatív is legyen.

A kérdések szakszerű megválaszolására Szoboszlai Krisztinát, a PRove Kommunikáció tulajdonosát kértük fel. Cége már tapasztalt lakberendezői honlapok készítésében és meglévő, frissítésre szoruló oldalakhoz is adnak tanácsot. A Lakberinfó azért is foglalkozik szívesen a témával, mert sok lakberendező jelenik meg a lakberendezési portálunkon eltérő szerkezetű és frissességű weblapokkal, hiszen számunkra is nagyon fontos, hogy az egy-egy weblapra átadott havi többszáz látogatónak elegendő információt adjon az adott tervező, illetve vonzó legyen az összhatás, hogy akár egy későbbi megrendelés is születhessen az első jó benyomásnak köszönhetően! Lássuk tehát hogyan is fogjunk hozzá:

Lakberinfo: - Milyen szempontok szerint válasszuk ki a domain nevet?

Szoboszlai Krisztina: - Hiába vagyunk jók, ha ezt nem tudatjuk a világgal. Ezt ma már nemcsak a marketingesek tudják, hanem minden cég, vállalkozás, de még a magánemberek is érzik a saját bőrükön. Így, amikor valaki honlapot szeretne nagyon sok más dolgot is hatékonyan kell megvalósítania, illetve nagyon sok mindenre kell komoly figyelmet fordítani. Először is kell egy jó tárhely. Nem mindig az olcsó a legjobb. Fontos, hogy jó és hosszú időn keresztül elérhető legyen az ügyfélszolgálat vagy a tárhely-szolgáltató megfelelő szolgáltatásokat nyújtson (levelezés, elérhetőség, gyorsaság, méret, optimalizáltság, stb.). Ha megvan a tárhely, akkor jöhet a domain név. Nem mindig az a legcélszerűbb, ha a lakberendező a cég nevét vagy a saját nevét választja domain névnek, sokszor fontosabb, ha olyan domain nevet választunk, amire keresnek az emberek. Lakberendezők esetében ez ma már nagyon nehéz döntést jelent, hiszen a kulcsszavak már foglaltak. Érdemes egy-egy réspiacon betörni például még szabad domain a tertervezes.hu, lakas-tervezes.hu. Apró trükk lehet, hogy érdemes alkalmazni a kötőjeleket is, ha egy-egy név már foglalt; és nem csak egy nevet érdemes venni, de azért túlzásokba se essünk! 3-4 névnél több elsőre nem szükséges.

- Hogyan tud megjelenni a tervező egyénisége, milyen lehetőségeket adhat erre a weboldal?

Egy lakberendező esetében nagyon fontos, hogy a lakberendező saját stílusa is tükröződjön a weboldalon, de mégsem szabad túlzásba esni. Nagyon rossz, ha valakinek dizájnos, de funkciótlan és átláthatatlan a weboldala! Fontosak a nagy felbontású és jó minőségű fotók, grafikák, illusztrációk, tervek, illetve, hogy ezekből minél több minél nagyobb számban jelenhessen meg. A kevesebb több elve jobban támogatja a funkciót és nem vonja el a figyelmet a lényegről, mely végső soron mindenképpen az kellene legyen, hogy megkeresések, árajánlatkérések érkezzenek. Ha valakinek nincs határozott elképzelése a dizájnról az nem feltétlen hátrány. A mi cégünk úgy működik, hogy az első beszélgetés után tudunk az egyéniséghez, az alapelképzelésekhez és a funkciókhoz egy sablont vagy dizájntervet ajánlani. Sokszor előfordult, hogy a lakberendező által előre megtervezett dizájn néhány perc alatt a kukában landolt, mert mi sokkal jobbat ajánlottunk.

- Ma már tableten és mobiltelefonon is meg tudunk nézni lakberendezői weboldalakat. Hogyan kell ezekhez az új kihívásokhoz alkalmazkodnunk új és meglévő weboldal esetén?

Ennek a feltételnek megfelelni számunkra már annyira természetes dolog, hogy általában alapból, szakszóval élve, úgynevezett responsive sablonokat, weboldalakat ajánlunk, készítünk. Így nem a megrendelő töri a fejét azon, hogyan is lehetne ezt a kihívást megvalósítani. Számunkra az is természetes, hogy automatikusan hozunk létre kapcsolatot Facebook, Youtube, Google +, Twitter vagy egyéb más platformok között, ha a megrendelő rendelkezik ilyennel. Régi weboldalak esetében már sokkal bonyolultabb a helyzet. Sajnos van eset, amikor csak az új weboldal jelent megoldást.

- Egyedi honlapot fejlesszünk, vagy ingyenes motorokat használjuk?

- A mostani honlapkészítő piac nem mindig korrekt. Sokan jönnek hozzánk olyanok, akik úgy érzik becsapták őket és ez ráadásul nem kevés pénzükbe került. Sokaknak van olyan honlapja, ami igazság szerint nem is teljesen az ő tulajdonuk, mert nem lehet elhozni a fejlesztő cégtől és sokan önállóan nem is tudnak változtatni a saját tulajdonú weboldalukon sem. Pontosan ezért érdemes felkészülni egy kicsit a témában. A PRove Kommunikáció csak olyan weboldalakat ad át, melyek teljes egészében az ügyfél tulajdonában állnak, átadás előtt átesnek egy alapoptimalizáláson, trendik és funkciójukban kiszolgálják tulajdonosukat. Mindig van nálunk tesztidőszak és a honlap kezelésének betanítására is szánunk időt. Az már csak egy plusz szolgáltatás, hogy általában javítjuk a helyesírási hibákat és szükség esetén, a marketinghatékonyság érdekében átírjuk a szövegeket. Mi többnyire nyílt forráskódú sablonokat és honlapokat javaslunk, mert bár honlapot is írunk, ez utóbbi megoldás egyáltalán nem költséghatékony, ráadásul sokszor a kezelés és a későbbi munka, működtetés vagy épp az optimalizálás sem egyszerű az ügyfél számára. Attól, hogy valaki sablont alkalmaz, még lehet tökéletesen egyedi a honlapja!

- Mik a legfontosabb menüpontok amik elengedhetetlenek egy jó weboldalhoz?

- Egy jó weboldal mindig informatív és felhasználóbarát. Olyan menüpontokat tartalmaz, amelyek könnyen eligazítják az olvasót és funkcionálisak. Bár a menüpontok és a honlap által nyújtott szolgáltatások mindig egyediek, azaz a cég által meghatározottak, azért vannak általános elvárások. Legyen kapcsolat, szolgáltatások, bemutatkozás, stb. természetesen minél több funkciója, extrája van egy honlapnak annál többe kerül, de azért nálunk már százezer forint alatt is lehet egy-egy sokfunkciós, dizájnos weblap ára.

- Hogyan tálaljuk a referenciákat, ajánlásokat, díjakat, véleményeket?

- A lakberendezői munka ugyanúgy, mint a tanácsadás bizalmi funkció. Ezért egyáltalán nem mindegy mit sugároz a honlapunk, mennyire kelti fel az érdeklődést és mennyire építi ki a bizalmat. A 7 másodperces szabály szerint ennyi időnk van megragadni az olvasó figyelmét, utána következik, hogy diszkréten eladjuk vagy éppen nélkülözhetetlenné tegyük magunkat! Így, akinek vannak díjai, elismerései, referenciái, ajánlásai ne rejtse el őket! Főleg, ha valódiak; jól szerkesztett formában akár külön menüpontok is lehetnek.

- Hogyan népszerűsítse a lakberendező a weboldalát? Portálok, közösségi média?

- Önmagunk népszerűsítése általában kemény munka és sok idő, amihez egy honlap egyszerű megléte még nem elegendő. Ezért szoktuk javasolni lakberendezőknek, hogy érdemes a honlapon belül egy blogot írni, tanácsadói oldalt létrehozni, vagy kezdő lakberendezőként facebookot, közösségi portálokat megcélozni, azokon fent lenni. Természetesen a linképítés, a blogmarketing, a seo optimalizálás és az adwords kampányok is sokat segíthetnek, ezeket azonban érdemes mindenképpen szakemberekre bízni.

- Milyen gyakran érdemes az oldalt karban tartani és frissíteni?

- Mint minden dologgal, ami a pénzügyi bevételt hozza, a honlappal is érdemes folyamatosan foglalkozni. De nem kell minden hónapban fejleszteni. Az általunk átadott honlapokhoz a felhasználó bármikor hozzá tud tenni egyedül is egy-egy menüpontot, vagy éppen egy alkalmazást, ha már egy kicsit gyakorlott. De egy biztos nem kell másra várnia heteket, hogy egy mondatot átírjon vagy kijavítson. Az döntés kérdése, hogy egy-egy általános szakember által végzett karbantartást milyen időközönként valósítunk meg. Elképzelhető, hogy negyed, fél vagy akár csak egy évente és annak is csak néhány ezer forintos költsége van általában.

Ha valaki úgy gondolja, hogy témában még kérdése lenne, felveheti a kapcsolatot a céggel. Hivatkozzon a Lakberinfo Magazin cikkére, mert Krisztina azt ígérte, hogy a tőlünk jött kérdések megválaszolása elsőbbséget élvez.


Szoboszlai Krisztina
cégvezető

szk@provekommunikacio.hu

PRove Kommunikáció
www.marketingseo.hu